Blogs - Info over 3D Printen
Welke 3D Printer past er bij mij?
Vandaag de dag een 3D-printer kiezen, brengt heel wat vragen met zich mee. Het aanbod van kwalitatieve en betaalbare 3D-printers is afgelopen jaren enorm gestegen. Een 3D printer had enkele jaren geleden nog een kostprijs van rond de 15.000 euro. Nu zijn er reeds modellen onder de 500 euro op de markt met een even gunstige, professionele en industriële kwaliteit. De juiste printer kiezen, hangt sterk af van de prijs/kwaliteit en van uw wensen. Een desktop 3D-printer is een erg interessant apparaat geworden, niet alleen voor bedrijven en instellingen, maar ook voor consumenten.
Wij hebben een ruim aanbod van goedkope budget 3d-printers tot uitgebreide professionele 3d printers. Het is dus belangrijk om een 3d printer te kopen die aansluit bij uw behoeften. De printers in onze webshop kunnen worden vergeleken met elkaar aan de hand van een aantal simpele muisklikken. U verkrijgt een vergelijkingsoverzicht met alle specificaties van de door u gekozen 3D-printers of bijhorende filamenten (de 'inkt' van 3D printers).
Starter of Professional?
Of u nu een 3D-printer wil kopen voor thuis gebruik of in uw bedrijf, 3D&I heeft het allemaal in zijn gamma. U kan kiezen uit een zeer uitgebreid gamma. Voor iedere gebruiker hebben wij de perfecte 3D printer. Alle merken hebben wij in voorraad en kunnen wij daardoor zeer snel leveren. Service contracten zijn beschikbaar voor bedrijven. Ook alle reparaties gebeuren altijd binnen België.
-
WAT IS 3D-PRINTEN?
3D-printers passen materiaal van laag tot laag toe. De besturing gebeurt door een speciale 3D-printersoftware. De basis hiervoor is een 3D-model dat kan worden geconstrueerd of gedownload.
Een fundamenteel onderscheid in kwaliteit zit hem in de kleinste laagdikte van het model. Hoe dunner de laag, hoe fijner het oppervlak. Dat kan variëren tussen enkele micrometers en enkele millimeters.
-
WAARVOOR KOOP JE EEN 3D-PRINTER?
De 3D-printer is veelzijdig. In tegenstelling tot massaproductie, kun je er ook individuele functionele onderdelen mee produceren.
Vaak worden 3D-printers gebruikt door modelbouwers, hobbyisten, en bijvoorbeeld technologie-fanatici.
Je kunt moeiteloos complexe modellen of reserveonderdelen printen.
-
WELKE 3D-PRINT METHODES ZIJN ER?
Er zijn veel verschillende 3D-printmethodes. De meest gebruikte methodes voor thuis- en desktopprinters zijn FDM-printers, omdat deze relatief goedkoop zijn om te kopen en te gebruiken.
FDM betekent: Fused Deposition Modeling.
-
WELKE MATERIALEN KUNNEN FDM-PRINTERS VERWERKEN?
De populairste materialen voor FDM 3D-Printers zijn PLA, ABS en PETG.
Er zijn nog veel meer materialen die voor deze printmethodes beschikbaar zijn, welke materialen je kunt gebruiken hangt van je 3D-printer af.
-
WELK MATERIAAL IS BETER? ABS OF PLA?
Dat is moeilijk te zeggen. Elk materiaal heeft zijn voor- en nadelen.
Bij PLA is het voordeel dat bij de druk geen onaangename geuren ontstaan, en printen eenvoudig is.
ABS heeft, in tegenstelling tot PLA een hogere temperatuurbestendigheid, en daardoor heb je een verwarmde bouwplaat of een verwarmde bouwruimte nodig voor de verwerking.
-
WELKE FILAMENTDIAMETER ZAL IK NEMEN?
Er wordt onderscheid gemaakt tussen twee diameters van het filament: 1,75 mm en 2,85 mm.
Over het algemeen zijn er geen goede of foute diameters, elke 3D-printer heeft een andere filamentdoorsnee nodig. Welke je precies nodig hebt vind je in de beschrijving van het apparaat.
Veelgestelde vragen over ons retourbeleid
1. Wat is de retourtermijn?
U kunt een product binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling retourneren.
2. Hoe lang duurt het om mijn geld terug te krijgen?
Een volledige terugbetaling zal worden uitgegeven aan de oorspronkelijke betalingsmethode nadat we de producten hebben ontvangen, geïnspecteerd en bevestigd dat ze niet zijn geopend. Alle klanten moeten contact met ons opnemen na het retourneren van het pakket en ons voorzien van Track & Trace informatie, zodat we de terugbetaling kunnen verwerken.
Let op: De meeste financiële instellingen hebben gemiddeld 3-5 werkdagen nodig om de terugbetaling te verwerken.
3. Waarom kunnen de beauty & health producten niet geretourneerd worden?
Een lijst van hygiëneproducten die niet kunnen worden geretourneerd en terugbetaald (de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini, make-up, haarstylingproducten, schoonheidsproducten, enz. Wij nemen hygiëne en openbare veiligheid serieus en staan voor de veiligheid van al onze klanten geen teruggave van schoonheids- en gezondheidsproducten toe. Wij staan hierin niet alleen. Andere aanbieders van beauty- en gezondheidsproducten staan om dezelfde redenen geen retourzendingen toe.
In het algemeen kunnen producten niet worden geretourneerd als een van de volgende voorwaarden van toepassing is:
- de koper heeft de geleverde producten zelf gerepareerd en/of gewijzigd of door derden laten repareren en/of wijzigen;
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig of in strijd met de instructies van de tussenpersoon zijn behandeld en/of op de verpakking zijn behandeld
- het gebrek geheel of gedeeltelijk het gevolg is van door de overheid uitgevaardigde of uit te vaardigen voorschriften inzake de soort of de kwaliteit van de gebruikte materialen;
hygiëneproducten kunnen niet worden teruggenomen en vergoed, zeker niet met de huidige COVID-19 maatregelen.
4. Moet ik betalen voor mijn retourzending?
Ja, alle klanten zijn verantwoordelijk voor de kosten van hun retourzending. Wij raden u aan uw retourzending te versturen met een Track & Trace, aangezien wij geen verantwoordelijkheid kunnen aanvaarden voor zoekgeraakte retourzendingen.
5. Kan ik mijn product terugsturen zonder contact op te nemen?
Neem contact met ons op voordat u een retourzending verstuurt, aangezien het retouradres kan afwijken van het adres waar uw bestelling oorspronkelijk vandaan kwam.
6. Hoe kan ik contact met u opnemen?
U kunt contact met ons opnemen via e-mail op info@goodiemall.nl. Het team van Goodiemall werkt zeven dagen per week. Wij garanderen een reactie binnen één werkdag en helpen u graag!
7. Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?
Voor de snelste oplossing voegt u een foto bij waarop de slechte kwaliteit of het beschadigde deel van het artikel te zien is. De meest optimale foto's zijn op een vlakke ondergrond waar het label en het defect te zien zijn. Wij zullen deze informatie gebruiken om u te helpen met uw bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.
Als je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourtermijn.